- Odwiedziny: 1072303
- Do końca roku: 226 dni
- Do wakacji: 33 dni
Zespół Szkół im. Karola Libelta w Gołańczy
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
BIBLIOTEKA JAKO SZKOLNE CENTRUM INFORMACJI
Szkolne multimedialne centrum informacji usytuowane jest w bibliotece szkolnej.
Obecnie MCI składa się z czterech pomieszczeń (2 czytelnie, wypożyczalnia, magazyn), w których znajdują się: książki, płyty DVD, CD, czasopisma, a także:
- w wypożyczalni: komputer z programem komputerowym MOL OPTIVUM,
- w czytelni: komputery z dostępem do Internetu,
- urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, kserokopiarka),
Zadania biblioteki - szkolnego multimedialnego centrum informacji:
- Szybki i sprawny system informacyjny dla uczniów i nauczycieli:
- informacje w pokoju nauczycielskim i bibliotece,
- teczki tematyczne zawierające dokumenty wewnątrzszkolne i przepisy prawa oświatowego.
2. Informacja o zbiorach biblioteki oraz innych dokumentach szkolnych:
- wystawy książek i innych dokumentów,
- informacje o nowościach.
3. Doskonalenie warsztatu informacyjnego biblioteki:
- opracowywanie zbiorów przy pomocy programu komputerowego,
- tworzenie komputerowej bazy danych,
- prezentacja i omawianie literatury pedagogicznej i psychologicznej dla nauczycieli i rodziców,
- szkolenie użytkowników w ramach zajęć edukacji czytelniczej i medialnej oraz udzielanie informacji bibliotecznej i bibliograficznej.
4. Prezentacja dorobku szkoły i biblioteki w środowisku w czasopismach lokalnych oraz na stronie WWW.
5. Informowanie o działalności innych instytucji kulturalnych i oświatowych
6. Wykorzystanie zasobów i pomieszczeń do prowadzenia lekcji i zajęć z różnych przedmiotów oraz pomoc
nauczycielom w pracy:
- wykorzystanie warsztatu informacyjnego,
- upowszechnianie nowoczesnych technik uczenia się i nauczania.
7. Wspieranie rozwoju uzdolnień uczniów
- zabezpieczanie materiałów i bibliografii uczniom biorącym udział w konkursach i olimpiadach,
- organizowanie oraz zachęcanie do udziału w imprezach bibliotecznych, szkolnych i pozaszkolnych.
8. Wspomaganie uczniów wymagających szczególnej opieki dydaktycznej:
- biblioterapia,
- pomoc w odrabianiu lekcji,
- praca z uczniami posiadającymi opinię z PPP o dysleksji, dysgrafii, dysortografii.
9. Współpraca z rodzicami:
- tworzenie działu dla rodziców,
- prezentacja nowości literatury pedagogicznej i psychologicznej.