Zespół Szkół im. Karola Libelta w Gołańczy

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1066271
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kartka z kalendarza

Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji

 

 BIBLIOTEKA JAKO SZKOLNE CENTRUM INFORMACJI

 

            Szkolne multimedialne centrum informacji usytuowane jest w bibliotece szkolnej.

            Obecnie MCI składa się z czterech pomieszczeń (2 czytelnie, wypożyczalnia, magazyn), w których znajdują się: książki, płyty DVD, CD,  czasopisma, a także:

  • w wypożyczalni:  komputer z programem komputerowym MOL  OPTIVUM,
  • w czytelni: komputery z dostępem do Internetu,
  • urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, kserokopiarka),

 

Zadania biblioteki - szkolnego multimedialnego centrum informacji:

 

  1. Szybki i sprawny system informacyjny dla uczniów i nauczycieli:
  • informacje w pokoju nauczycielskim i bibliotece,
  • teczki tematyczne zawierające dokumenty wewnątrzszkolne i przepisy prawa oświatowego.

 

2.      Informacja o zbiorach biblioteki oraz innych dokumentach szkolnych:

  • wystawy książek i innych dokumentów,
  • informacje o nowościach.

 

3.       Doskonalenie warsztatu informacyjnego biblioteki:

  • opracowywanie zbiorów przy pomocy programu komputerowego,
  • tworzenie komputerowej bazy danych,
  • prezentacja i omawianie literatury pedagogicznej i psychologicznej dla nauczycieli i rodziców,
  • szkolenie użytkowników w ramach zajęć edukacji czytelniczej i medialnej oraz udzielanie informacji bibliotecznej i bibliograficznej.

 

4.      Prezentacja dorobku szkoły i biblioteki w środowisku w czasopismach lokalnych   oraz na stronie WWW.

 

5.      Informowanie o działalności innych instytucji kulturalnych i oświatowych

 

6.      Wykorzystanie zasobów i pomieszczeń do prowadzenia lekcji i zajęć z różnych przedmiotów oraz pomoc

        nauczycielom w pracy:

  • wykorzystanie warsztatu informacyjnego,
  • upowszechnianie nowoczesnych technik uczenia się i nauczania.

 

7.      Wspieranie rozwoju uzdolnień uczniów

  • zabezpieczanie materiałów i bibliografii uczniom biorącym udział w konkursach i olimpiadach,
  • organizowanie oraz zachęcanie do udziału w imprezach bibliotecznych, szkolnych i pozaszkolnych.

 

8.      Wspomaganie uczniów wymagających szczególnej opieki dydaktycznej:

  • biblioterapia,
  • pomoc w odrabianiu lekcji,
  • praca  z  uczniami posiadającymi opinię z PPP o dysleksji, dysgrafii, dysortografii.

 

9.      Współpraca z rodzicami:

  • tworzenie  działu dla rodziców,
  • prezentacja nowości literatury pedagogicznej i psychologicznej.